close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

"אפקט הקיץ"- מחירי החופשות באירופה מזנקים

מערכת שורשיג אב, תשעה29/07/2015

בשיאו של החופש הגדול עם סיום הקייטנות מחירי החופשות בחו"ל מזנקים. איך בכל זאת אפשר להוזיל את החופשה המשפחתית?

תגיות:
אם לא תכננתם את החופשה המשפחתית זמן רב מראש, תאלצו לשלם על כך מחיר יקר. לא רק הטמפרטורה עולה באירופה, גם מחירי החופשות נוסקים לקראת אוגוסט – שיאה של עונת טיולי חו"ל של המשפחה הישראלית. למרות המחירים שעלו ב20%-30% בתקופה האחרונה, עדיין קיימות דרכים בהם אפשר, בכל זאת, לחסוך בהוצאות.

לותר על המתווכים
אתרים וסוכניות נסיעות מציעים לנופשים הישראליים חופשות מבלי שאלו יודעים בהכרח כי מדובר למעשה במתווך שגוזר בסופו של יום את העמלה על גב הנוסעים. קיים יתרון בפנייה לאתר או סוכנות – ההיצע. כיוון שהסוכן אינו מחויב לייצוג של ספק אחד בלבד, אפשר לקבל מידע על מגוון רחב של הצעות לחופשה ממקורות שונים. כדי לחסוך בעלויות, אפשר לפנות לאתר ולבחור דרכו את החופשה, המלון או הטיסות המומלצות, ולאחר מכן לפנות לחברת התעופה, המלון או חברת השכרת הרכב עצמה ולהשוות את מחירי השירותים ישירות דרכם. בדרך זו ניתן להוזיל עלויות ולחסוך את דמי התיווך במאמץ נוסף קטן.

לבדוק האם הדיל באמת משתלם
כצרכנים אנחנו מורגלים בדילים של מלון + טיסה + רכב וכדומה, אולם מסתבר כי לעתים קרובות מדי הזמנת הדיל היא יקרה יותר מהזמנת כל אחד מהשירותים בנפרד. אם מציעים לכם טיסה מסוימת ומלון מסוים כדיל – כדאי לבדוק האם ניתן להזמין כל אחד מהמרכיבים האלו בנפרד (אותה הטיסה ואותו המלון) והאם המחיר המתקבל הוא אכן זול מהמחיר של צירוף שתי ההזמנות הנפרדות.

להתגמש
לפעמים אין ברירה ותאריכי הנסיעה או היעדים הם הכרח המציאות. במקרים אחרים, הילדים כבר בחופש, ההורים ממילא מושבתים בבית ואין באמת הבדל מבחינתם בין טיסה ביום שני או שלישי. כאשר אתם מחפשים מחירי טיסות ומלונות, בדקו גם בתאריכים ויעדים סמוכים אחרים. לעתים שינוי של יום או שעת הטיסה יכול להוזיל את עלויות הטיול במאות שקלים. שעת טיסה יכולה להשפיע על מספר הימים בפועל הפנויים לחופשה, וגם את זה יש לקחת בחשבון. טיסה לחמישה ימים (ארבעה לילות) ליעד קרוב, לדוגמה, תאפשר טיול בן חמישה ימים אם הטיסה ליעד מגיעה בשעות הבוקר והטיסה חזרה נוחתת מאוחר בערב. מצד שני, טיסה המגיעה בערב ליעד וחוזרת בבוקר – תשאיר טיול של שלושה ימים למעשה.
גם מבחינת יעדי הטיסה, גמישות שווה כסף. אפילו שינוי קטן כמו נמל התעופה אליו מגיעים יכולה להוריד את מחירי הטיסות. באירופה ניתן גם לבחור יעד קרוב במדינה שכנה ולהגיע תוך שעתיים שלוש ליעד המבוקש. שינוי מהותי בהרבה הוא בחירת יעד שאינו אחד מהיעדים הפופולריים. אמנם היעדים הפופולריים מציעים הרבה מאד לתיירים, אבל גם יעדים אחרים יכולים לספק חופשה משובחת וזולה בהרבה, זכרו שהיעד הכי המועדף על הישראלים הוא לא בהכרח גם הכי מוצלח.

לתכנן את התקציב מעבר לטיסה ומלון
כדאי לבדוק מראש מה היא הדרך הנוחה והזולה ביותר להתנייד ביעד שנבחר לחופשה. לפעמים התחבורה הציבורית נותנת פתרון נוח וזול, אך במקרים רבים השכרת רכב לנופש בחו"ל יכולה להתגלות כפתרון טוב ונוח יותר ולפעמים אפילו ברמת המחיר. אם מדובר למשל בטיול באזורים כפריים או במשפחה עם שלושה ילדים, תחבורה ציבורית עלולה להתגלות כיקרה כאשר לוקחים בחשבון כרטיסי נסיעה עבור כל בני המשפחה.

אז לחכות או לא לרגע האחרון?
הזמנת נסיעה זמן רב מראש תמיד תאפשר לכם למצוא דילים זולים. הסתמכות על מחירי הרגע האחרון עלולה להתגלות כיקרה במיוחד, במיוחד אם הרגע האחרון הוא בתקופת שיא העונה – באוגוסט. הדילים לא תמיד קיימים בגלל הביקוש הגבוה. גם טיסות שכר ולואו קוסט מעלות את מחיריהן לקראת אוגוסט.

להשוות, להשוות, להשוות
גם אם מצאתם דיל אקספרס שנראה על פניו משתלם במיוחד – על תשכחו תמיד להשוות ולקרוא את האותיות הקטנות. אפילו בין סוכני נסיעות (ואתרים) שונים בארץ קיים הבדל בין מחירי החופשות, ופנייה לאתרים בינלאומיים בנוסף - יכולה להתגלות כחסכונית במיוחד.

אל תשכחו לבדוק האם –
• קיים אישור מיידי לחופשה שנרכשה. סוכנים רבים אינם עובדים בזמן אמת והנתונים שבידם מתגלים במקרים רבים כלא עדכניים. במקרים אלו תקבלו טלפון מאוחר יותר שאומר שאין למעשה את השירותים שהזמנתם באותו התאריך. לרב משמעות הדבר היא חיפוש מחודש או "שידרוג" לפתרון יקר יותר.
• כולל או לא כולל ארוחת בוקר? במלונות רבים באירופה, ארוחת הבוקר אינה כלולה. זו לא בהכרח בעיה אך קחו את זה בחשבון בעת ההזמנה.
• כולל או לא כולל מסים? בהזמנה דרך סוכן בארץ, המחירים כוללים את המסים על ההזמנה. כאשר מזמינים דרך אתרים בחו"ל, לעתים המסים אינם כלולים ויש לקחת אותה בחשבון כאשר משווים עלויות.
• על אילו תוספות יש לשלם? בהזמנת רכב, המחירים לא תמיד כוללים תוספות נדרשות כגון ביטוח השתתפות עצמית, כיסא תינוק או GPS עליהם תתבקשו לשלם תוספת. תוספות נוספות שכדאי לבדוק האם תצטרכו לשלם עבורן הן לדוגמה שימוש ב- Wi Fi במלון, ארוחה ומזוודה בטיסה ועוד הפתעות רבות.
• זמני טיסה סופיים – בטיסות זולות רבות זמני הטיסה אינם קבועים מראש ותלויים באישור שדות התעופה. אם רשום שהטיסה מיועדת לשעה 00:00 או 23:59, כדאי לוודא האם מדובר בזמן סופי, או ששעת הטיסה אינה באמת ידועה.

אם לא תכננתם מראש, קרוב לוודאי שתשלמו את "קנס הקיץ" בהזמנת חופשה לקיץ הקרוב, אבל אפילו במחירים היקרים ניתן, בשינויים קלים לחסוך מאות ואלפי שקלים בחופשה.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה